December 31, 2011

Kenangan

31 Disember.
Hari terakhir untuk 2011.
Aku sekarang di tempat kerja.
Boring tahap dewa.
Apa aku buat?
Muat turun telemovie yang aku tertinggal.
Muat turun lagu terkini dari Indonesia.
Sekarang jam 2.52.
Cuaca masih cerah.
Tapi aku pasti sekejap lagi awan datang.
Cuaca mendung.
Lepas tu hujan mencurah-curah.
Aku tak terkejut pun kalau itu benar-benar terjadi.
Ha ha.
Pandang semula ke belakang.
Maksud aku pada sepanjang tahun 2011.
What have I achieved in 2011?
Susah nak jawab.

(selepas 10 minit) Kalau dah susah, aku rasa tak payah lah aku jawab.
Kalau kenangan sepanjang tahun 2011?
Aku rasa aku boleh jawab.
Kot.

  1. Celebrate birthday and layan Java Jazz Festival di Jakarta.
  2. Jumpa one of my favorite artists, Dato’ Sheila Majid. (she’s so nice!)
  3. Pergi konsert David Foster and friends. (best giler!)
  4. Family vacay! (minus my brother) ke Kuching and jumpa kawan-kawan kat sana. (seronok!)
  5. Holidaying in Phuket!
Apa lagi ya?
Semua macam kenangan manis saja kan?
Kenangan pahit for sure ada.
Tapi orang kata kenangan pahit usah dikenang.
Cukuplah aku seorang saja yang tahu kenangan-kenangan pahit aku.
Betul tak?

Happy New Year!

Cepat la pukul 5.30pm…aku nak balikkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!
Ha ha.


No comments:

Post a Comment