August 18, 2014

Makan Hati

Assalamualaikum wbt.

Dah hampir setengah tahun blog ini tak diupdate.
Biasalah, kalau dah lama macam tu, macam-macam lah yang dah terjadi.
Termasuk lah kehilangan MH370 dan MH17 yang ditembak jatuh.
Al-Fatihah.
Tak nak lah cerita sangat pasal tu sebab the news has been everywhere.
Rasanya semua orang dah expert bercerita pasal MH370 dan MH17.
Cerita pasal Cadbury dan boikot memboikot ni pun saya tak nak sentuh.
Macam-macam pendapat, macam-macam komen, ada yang suka, ada yang tak suka.
Macam-macam.
Itu belum cerita bab cik Kiki kita.
He he.
Itu lah macam-macam yang terjadi in half a year.
Dalam hal-hal macam ni, di IG, twitter dan facebook masing-masing berlumba nak jadi keyboard warrior.
Entah lah. Bila baca komen dan pendapat mereka ni, rasanya ramai yang ikut sedap mulut je.
Macam tak ada hati dan perasaan.
Boleh makan hati dibuatnya.
Ha ha.
And talking about makan hati ni, saya pun sekarang ni kena makan hati.
Bukan lah banyak.
Cuma lebih dari biasa.
Ye lah, bila dah buat chemotherapy ni, darah merah dan darah putih jadi rendah.
Jadinya, kena la makan makanan yang boleh menaikkan darah (bukan marah-marah ye).
Contohnya kerang, bayam merah, buah naga dan termasuk lah hati.
Hati ni sebenarnya memang favorite saya.
Tapi tak lah makan selalu sebab ada info kata hati ni bukanlah bagus sangat untuk dimakan.
Tapi saya memang suka hati (bukan gembira ya).
Hati lembu masak kicap memang saya suka.
Minggu lepas berpeluang masak masakan itu dan berpeluang juga berkongsi gambar dalam fb dan instagram.
InsyaAllah hari ini saya nak masak hati lagi.
Mungkin hati digoreng bersama bawang, cili dan diletak sedikit asam jawa.
Kalau jadi, nanti saya sharekan dengan anda semua ya.
Jangan ada yang makan hati cukup!
Ha ha.

p/s: hari ni kita belajar 3 simpulan bahasa - makan hati, naik darah dan suka hati. he he. :)

No comments:

Post a Comment