December 2, 2011

Buku (bukan muka buku)

“The world is a book, and those who do not travel read only a page – Saint Augustine

Itu yang mamat nama traveldudes message pada aku bila aku follow twitter dia.
Menarik juga quote yang dia bagi.
Since aku ni agak rajin jugak bertravel (kerana tugas dan kerana suka-suka), so nak juga aku tengok dah berapa helai page aku baca.  
Bila dah start kerja ni, rasanya masa tahun 2007 yang aku start aktif bertravel.
Laluan itu dibuka oleh former boss aku yang kasi aku chance travel dengan dia dan big boss.
Let’s see.
2007 – Dusseldorf and Cologne, dua-dua kat Jerman (2 pages)
2007 – Birmingham, United Kingdom (1 page)
2007 – Budapest, Hungary (1 page)
2007 – Hanoi, Vietnam (1 page)*
2007 – Chennai, India (1 page)

Sekejap. Kalau dalam negeri, nak kira tak?
Err…tak payah lah kot kan.

2008 – Bangkok, Thailand (1 page)*
2009 – Yogyakarta, Indonesia (1 page)*
2009 – Singapore, Singapore (1 page)
2009 – Bali, Indonesia (1 page)*
2010 – Brunei Darussalam (1 page)*
2010 – Singapore lagi….nak kira tak? Tak payah jugak lah kot…
2011 – Jakarta, Indonesia (1 page)*
2011 – Phuket, Thailand (1 page)*

Aku kira, ada 13 pages semuanya.
Rasa macam sikit lagi.
2011 dah nak habis.
Tak sempat nak tambah page.
Hopefully 2012 aku boleh tambah 2-3 pages lagi.
Agak-agak kalau lagi 3 tahun, boleh tak jumlah pages yang aku baca jadi 20 ke?

Yang tanda * tu ialah tempat-tempat yang aku pergi suka-suka bukan sebab kerja-kerja.

(LIMA MINIT BERSELANG).

Eh, masa aku belajar kat US dulu, ada banyak juga tempat aku dah travel.
Itu pun mesti kira kan.
Tak apalah.
Esok-esok aku kira.

Korang tak nak follow twitter aku ke?

No comments:

Post a Comment