February 25, 2014

Lelap

Assalamualaikum wbt.
Dah pukul 12.59am.
Mata tak boleh lelap.
Tak boleh atau tak mahu, aku tak pasti.
Yang pasti aku tak boleh lelap.
Definitely there are thousands of things wandering around my mind.
My second night here.
Here....where?
Wad. Hospital.
Yup.
Di sinilah aku.
Ditemani oleh seseorang yang paling aku sayangi di dunia ini.
Mak.
Yang kini telah lelap.
Kasihan mak.
Mungkin malam pertama dia pun sukar nak lelapkan mata.
Aku pun, actually.
Maybe dengan environment yang berbeza membuat kita ambil masa untuk lelap.
Tapi malam ni mak nampak dah boleh sesuaikan diri.
Dah lelap.
Aku je yang belum lelap.
Banyak yang aku fikirkan.
Bukan setakat bagaimana nak lelapkan mata.
Entah.
Susah nak diperkatakan.
Sebab terlalu banyak perkataan yang perlu.
Kalau diperkatakan, rasanya aku takkan lelap untuk mungkin seminggu lagi.
He he.

p/s: boleh ke kira biri-biri dapat melelapkan mata?

No comments:

Post a Comment