November 28, 2011

Penghujung

Khamis ini dah masuk bulan Disember.
Sekejap saja dah hujung tahun.
Rasanya macam semalam saja celebrate New Year.
Rasanya macam tak buat apa-apa pun tahun ini.
Bila dah hujung tahun ini banyak lah kenduri.
Sana sini sana sini kenduri.
Kadang-kadang sehari sampai 3-4 kenduri nak kena attend.
Tapi bagus jugak lah, dapat makan free.
Kalau yang ada acar buah atau air asam ke, memang berseleralah makan.
Tapi kalau dah hari-hari makan nasi kenduri, risau jugak lah.
Tengok perut aku.
Makin besar dah jadinya.
Bila nak gerak pun susah.
Aku memang risau.
Dulu rajin jugak lah pergi jogging.
Boleh dikatakan tiap-tiap petang lepas balik kerja.
Lepas itu berhenti (tak ingat pasal apa).
Lepas itu tak jogging sebab nak layan cerita yang pukul 7 kat tv3 itu.
Lepas satu, satu.
Hmmmm…..tak tau lah bila nak start jogging balik.
Sekarang pulak petang-petang je hujan.
Asal petang je hujan.
Masa bilanya nak jogging?
Teringat pulak bila musim kenduri ini, ramai je yang tanya.
“Kau bila lagi?”.
Selalu aku senyum je.
“Lagi 3 tahun” Ha ha…no, that’s not my answer.
Walaupun nak jugak aku jawab macam itu.
Tapi aku senyum je.
That’s my answer……for the time being ;)

No comments:

Post a Comment